1. pochod IV. oddílu – 71. LEX Nový Hrozenkov

První den pochodu jsme odjeli do Brumova, kde jsme se na náměstí naobědvali a vydali se na cestu. Naše kroky zamířily přes vrchol Průklesy ke státní hranici, kterou jsme v odpoledních hodinách překročili. Na Slovensku jsme navštívili zříceninu hradu Vršatec. Potom nás čekal už jen kousek cesty k přístřešku u vesnice Červený Kameň, kde jsme uvařili večeři a uložili se pod širák ke spánku. Za první den pochodu jsme nastoupali 700 výškových metrů a ušli 15 km.

Druhý den nás čekala cesta přes Červený Kameň do vesnice Lednica. Tady jsme prohlédli zříceninu hradu a ti nejodvážnější z nás vylezli až na samotný vrchol hradeb. Po obědě jsme dostali od našich vedoucích úkol nakoupit v místním obchodě jídlo na zbytek pochodu. Tento úkol jsme i přes omezené možnosti zdejšího sortimentu zvládli. Odpočatí jsme vyrazili do cíle naší dnešní cesty a tou byla rozhledna na Tlstej hore. Posledních pár kilometrů nám výrazně zpříjemnily nové písničky, které jsme si zpívali pořád dokola. Přímo pod rozhlednou jsme si pověsili hamaky a šli nabírat síly na další den. Tento den jsme nastoupali 800 výškových metrů a ušli 14 km.

Třetí den pochodu jsme pojali trochu odpočinkově a plnili úkoly „výcviku v terénu“, které jsme jako agenti FBI dostali na pochod: udělat ráno a večer 5 kliků, ujít ve dvojici 1 km se svázanýma nohama nebo vyměnit fixu za něco. Všechny tři úkoly jsme zvládli a po celém dni jsme přes Mestečko a Lazy pod Makytou došli až na hranice. Konkrétně na Papajské sedlo, kde jsme si uvařili večeři a postavili si hamakové městečko. Třetí den pochodu jsme nastoupali pouze 465 výškových metrů a urazili vzdálenost 10 km.

Čtvrtý den pochodu si pro nás vedoucí připravili noční pochod – po velmi časném budíčku jsme se ve vydali po hranici směrem na vrchol Kohútka. Cestou jsme pozorovali hvězdnou oblohu a kousek před samotným vrcholem jsme se všichni sešli. Plán byl za ranního rozbřesku sejít až do Nového Hrozenkova ale cesta byla ještě poměrně dlouhá, a tak jsme ráno našli místo na spaní a odpočívali po noční chůzi. V odpoledních hodinách jsme se pak přesunuli k Balatonu, kde jsme přespali do pátku. Během nočního pochodu jsme ušli 9 km a nastoupali dalších 300 výškových metrů, odpoledne jsme přidali závěrečných 6 km.

V pátek jsme už jen došli na základnu, kde jsme si udělali na oběd palačinky a zakončili tak pochod starších.

Pochodu se zúčastnili: Rušitel romantických chvilek, Čave, Kača, Karla, N., Danko, Martina, Lopaťák, Hřeben a nalezená Ogarská tyčinka.